esmaspäev, 15. märts 2010

Kodune elu


Ma ei tea, kuhu see aeg kaob, aga igatahes on sel ajal mingi must auk kuskil, kuhu see täiesti märkamatult hajub. Me ärkame hommikul ja järgmine hetk on kell juba üks-kaks ja ma lähen lapsega välja jalutama. Siis on kell äkitselt juba viis ja ma pean õhtusööki tegema ja siis ongi juba paras aeg lapsele tuduriided selga panna ja varsti ronime ka ise magama.

Samas ei saa ma ka öelda, et ma terve aja arvutis või teleka taga istuks... Viimased paar nädalat olen ma nii tubli olnud, et olen elamise mitu korda põhjalikult puhtaks küürinud (last süles hoides on muideks võimalik isegi voodi alt kassikarvu kokku pühkida, nõuab lihtsalt tugevaid käsi...), ohtralt kokanud ja palju külalisi võõrustanud. Suutsin lõpuks end kokku võtta ja õmblesin lapsevoodi võrekaitsele paelad ja krõpsud külge ja panin selle paika. Muidugi ei hoidnud mu ülim osavus end vaka all ja see võrekaitse sai valet pidi üles riputatud - pitsist kaunistusega serv sattus alumiseks :P Aga vähemalt on see paigas. Millalgi vast leian aega ja usinust paelad ka õigesse serva õmmelda ja pits saab ülemiseks keeratud :)

Siis ma käisin üks päev jala Keilas - pistsin lapse bondolinosse ja hakkasin astuma. Väga mõnus oli, päriselt ka. Tagasi tulin siiski bussiga, ei hakanud oma selga ja õlgu esimesel katsel kohe ära tapma. Ja lapsega kärutamas käin iga päev. Ausalt öeldes on ikka täitsa kopp ees sellest ühte ja sama teed mööda jalutamisest, varsti tunnen juba metsas kepsutavaid kitsi nägupidi :P Aga ma üritan vaheldust tuua sellega, et varieerin, mis pidi seda ringi jalutan - kas lähen kõigepealt metsavahele ja siis teen külavahel tiiru või vastupidi. Kuna ilmad on nii ilusaks läinud, siis teen küla vahel juba mitu tiiru. Põnev, eksole.
Jalutamise tulemusena olen endale jõudnud juba prillid pähe päevitada! Viimastel päevadel olen olnud nii palju tark, et pistan prillid taskusse peitu ja üritan näost rante välja päevitada. Suviseks jalutamiseks pean endale kindlasti mingi kübara/mütsi organiseerima, plaanin ju suvel Sauele jalutama hakata - edasi-tagasi on kokku 2 tundi see tee, vankriga ilmselt tsiba kauem. Kui ikka päike terve tee lagipähe kütab, siis kaugele ma omadega ei jõua.

Lisaks kasutan ma usinalt EMTi sõbranumbrite teenust ja täidan jalutamisel valitsevat vaikust õele ja Margitile helistades. 25 senti minuti eest pole liiga palju, et mõnikord päeva jooksul pool tunnikest juttu ajada. Ma lihtsalt lähen muidu hulluks, kui päeval on ainsaks helitaustaks raadio ja minu jutt lapsele. Hädasti oleks jalutama kaaslast vaja, aga sellega on siin külakeses suur ikaldus... Nii jäävadki vaid telefonikõned. Õnneks lauatelefonilt on õele helistamine praktiliselt tasuta - Elionil on sõbranumbritele helistamine peale viiendat minutit tasuta.

Ahjaa... siis oli meil siin paar päeva veega probleeme, seda nimelt polnud suurema osa päevast. On ju tore plaanida õhtusöögiks suppi teha ja siis avastada, et kraanist ei tule tilkagi vett. Polegi ammu õhtusöögiks ainult võileibasid söönud. Veelgi toredam on avastada, et hommikul pole vett... ja et kodus pole üldse mitte üht lonksu joodavat kraami. Ma oleksin olnud nõus isegi piima jooma! Aga ka seda polnud. Õnneks on meil siin külas pisike pood ja ma sain ikka endale juua osta. Aga inimesele, kelle jaoks õige päev algab sellega, et ta peseb oma nägu külma veega, on suur õnnetus, kui vett pole. Ilma külma veeta võtab mul ärkamine ikka väga pikalt aega...

Rohkem nagu ei tulegi meelde, mis juhtunud on ja mis kajastamist vääriks. Praegu istun ma veel mõnda aega arvutis, kuna tibin magab süles ja ma ei hakka tema und häirima sellega, et üritan teda voodisse sokutada. Tavaliselt on selle tulemuseks kohene ärkamine ja sülle nõudmine. Las ta siis magab süles ja saab vähemalt niimoodi oma päevauned magatud.

Pildi autor on Siret-Kai, kes käis eelmine kolmapäev oma tibuga meil külas :) Tibu all pean ma siis silmas last mitte kollast ja karvast linnukest.

2 kommentaari:

soodomakomorra ütles ...

Kas Siret Kai-l on pisike poeg ja ta ise on hambaarst??

Mutt ütles ...

Ütlen ausalt, et mul pole õrna aimugi, kas ta on hambaarst.