reede, 13. august 2010

Retseptiabi palun

Lugu selline, et mul on rõdul valmimas 27 terava pipra kauna (ja need taimed hakkavad otsast teist korda õitsema, nii et tuleb veelgi..) ja mul pole õrna aimugi, mida nende kõigiga peale hakata. Kõiki ma ei jõua salati sisse lõikuda ju! Tahaks neid hoidistamisel ära kasutada, aga kuidas...? Äkki leidub mu blogi lugejate hulgas häid inimesi, kellel oleks mõni huvitav retsept jagada, kus teravat pipart kasutada saaks?



**********
Teisel teemal - kas leidub keegi, kes oleks huvitatud pisikestest klaaspurkidest? Ma küll teen enamuse püreesid lapsele ise, aga magusaid ostan siiski purgiga. Kuidagi paha tunne on neid purke järjest prügikasti loopida... Aga ise ma nendega midagi peale ei oska hakata. Äkki tahab keegi neid endale?

2 kommentaari:

Maris 'oll' Torga ütles ...

mina kasutan teravat pipart küüslaugu hoidistamisel. Talveperioodil hea ravim. Aga retsepti ei oska siia küll lisada. Kõik käib maitse järgi. Võtsin vist toidutarest küüslaugu marineerimise ja lisasin lihtsalt tshillit juurde. Aga ilmselt on Sul ülejäänud 26 pipra või ma ei tea mitme jagu ideid veel vaja :)

Cranberry ütles ...

Kõige lihtsam viis hoidistamiseks on järgmine:
pese piprad külma vee all
keeda 2 minutit
jahuta
pane steriliseeritud purki
peale vala:
1/3 osa äädikat (valge veini või õuna oma)
2/3 osa vett
mis on segatud 0,5 dl suhkruga.
Jäävad mõnusad krõmpsud.

Mul on veel mõned hoidistamise nipid, kui huvi on kirjutan need blogisse...siin läheb pikaks.

Lisaks saab neid kombineerida erinevate maitseainetega - sama seis siin, et katsetan erinevaid hoidistamise viise ja parimad võtan ka järgmisel aastal kasutusse.