pühapäev, 11. november 2012

Väike arvutus.

1 kilo veiseliha maksab Rimis 11.90.
110 grammist veiselihast sain 112 grammi püreed.
Seega tuleb isetehtud püree kilohinnaks umbes 11.90.

Poes maksab 125 gr purk Hippi veiselihapüreed 1.91.
Kilohind on poepüreel 15.28.
Liha on ühes purgis 51 grammi. (Ülejäänu on vesi, riis ja rapsiõli.)
Seega lihapüree kilohind tuleb 37.45.

Nüüd tuleb vaid loota, et mu kallis preili oleks nõus seda isetehtud püreed sööma ja ma saan lõpetada poodnike nuumamise. Juurikad olen ma algusest peale ise püreeks teinud.


Ma parem ei hakka üldse rääkima eilse nukumaja mööbli otsingute tulemustest. Vihale ajab, et Eesti ärimeeste (-naiste) põhiline äriidee on osta Hiinast odavalt asjad sisse, korrutada hind läbi Tambovi konstantiga ja panna need müüki sadu kordi kallimana kui need sisseostetud sai.
Minu tibina uut ja uhket jõuluvana kingikotis ootavat nukumaja* hakkab ilmselt sisustama hoopis selline mööbel. Tahaks seda, aga 1000 komplekti on natuke paljuvõitu ja üksikuna ma seda kuskilt müügilt ei leidnud.

*Puidust nukumaja ei ole ka pärit Eesti kaubandusvõrgust vaid on ühe Tartumaal elava meisterdaja kätetöö. Sama naisterahva käest on pärit ka sealsamas kingikotis ootav lai nukuvoodi, kuhu mahub kaks nukku kõrvuti magama. Maja maksis 30, voodi 10 eurot. Minge ja proovige poest sellise hinnaga puidust maja ja voodit leida...

5 kommentaari:

Kadri ütles ...

Muidugi on ise iseendale alati odavam teha. Kui aga tahad naabrinaistele ka müüa siis arvuta juurde liha hankimise ja püree valmistamise aeg, maksa palk ja sotsmaksud, lase raamatupidajal arve teha, maksa tema palk ja sotsmaksud, osta pakend, pakendajale ja laomehele ja turundusmehele ja disainerile transamehele maksa palk ja sotsmaksud... Turvateenistusele, kütusekulu, ruumi rent, elekter, vesi, vet ameti analüüsid.... pane otsa käibemaks, % hulgifirmale, % kauplusele ja palun väga;)

Kadri ütles ...

Eesti põhihäda ongi see et siin on liiga vähe inimesi. Seepärast ongi mu meelest õige ise teha või kohalikult meistrimehelt tellida. Niiet jõudu ja loodetavasti emme armastusega tehtud püree maitseb preilnale!

Kats ütles ...

Loen Su blogi aegajalt läbi Tikri blogi. Kuna endalgi piigad sirgumas ja nukuvoodite teema äärmiselt aktuaalne, siis kas oleksid nõus jagama oma meistri kontakti?

Mutt ütles ...

Meiliaadress on ekirem1@hot.ee. Asub Tartumaal.

Kats ütles ...

Suurimad tänud!