neljapäev, 21. november 2013

Palun abi kompaktkaamera valimisel

Kuna meie praegune fotokas andis saba, siis seisab mul ees raske ülesanne uus fotokas valida. Olen mitu päeva internetis surfanud ja hakkan kergelt hulluma juba. Iga kord, kui suudan mingi valiku teha, leian järgmise otsinguga selle kohta korraga nii taevani kiitvaid kui ka põrgusse needvaid arvustusi.

Leidub ehk blogilugejate hulgas keegi tark ja hea inimene, kes oskab soovitada 1-3 minu soovidele kõige paremini vastavat fotokat...?

Eelarve: max ~150€ (natuke üle selle ei tapa, aga päris 200 pole ka nõus maksma)
Suurus: selline, mis mahuks käekotti telefoni, rahakoti ja muude vidinate juurde. Ei pea olema kõige pisem, taskusse ei ole vaja mahutada, aga peegelkaamera-suurust kobakat ka ei soovi.
Optiline zoom: 8x-... (kui muud näitajad on väga head, siis olen nõus ka järeleandmisi tegema selles punktis)
Mälukaart: SD, SDHC, SDXC
Akud: ideaalis tahaks AA-akudega fotokat, kõige lollikindlam variant. Mida pikem kasutusaeg ühe laadimisega, seda parem.
Sensor: väidetavalt on CMOS parem, pidavat parema pilditulemuse andma. Aga ega ma ei tea kah, eks targem inimene oskab täpsemalt öelda ja soovitada.

Pildikvaliteet: see on kõige olulisem näitaja minu jaoks. Kuna pildistan peamiselt kodus, siis on oluline, et fotokas teeks selgeid ja teravaid pilte n-ö low-light tingimustes.
Mida/keda pildistan: enamjaolt lapsi, vahel kassi ja kui kuhugi reisile satume, siis absoluutselt kõike, mis huvitav tundub. Peamiselt kasutan fotokat siiski kodus ja õues (liikuvate) laste pildistamiseks.
Ja kuna pildistan peamiselt lapsi, siis reageerimiskiirus on ka väga oluline. Või noh, mis iganes on selle udupeenem nimetus, et teeks võimalikult kiiresti peale nupule vajutust reaalselt pildi ära. Ei loodagi seebikarbi juures peegelkaameraga võrreldavat kiirust leida, aga mida lühem reageerimisaeg, seda parem.

Igasugu gps'id ja wifid mind ei huvita, ei tunne fotoka puhul nende järgi mingit vajadust. Kui on, siis las olla, aga eraldi nende järgi fotokat valima ei hakka.

Isiklik margi-eelistus puudub.

Tuttava soovitusel olen lähemalt uurinud selliseid fotokaid:
* Canon PowerShot SX160 IS
* Canon Powershot SX150
* Nikon Coolpix L610
Aga need ei ole kindlasti kivisse raiutud valikud, julgelt võib soovitada midagi hoopis muud.

Nii et jah, palun abi valimisel. Oma mõistus on juba otsa saanud ja käsi hakkab värisema, kui järjekordse foorumiteema/arvustuse lahti teen ja end sellest läbi närida üritan.

/Edit 28.12.2013 --> Valituks osutus tsiba hinnapiiri ületav Canon Ixus 255 HS. Kui kätte saan, eks siis näeb, kas oli ka õige valik.

4 kommentaari:

Tikker ütles ...

Ma soovitan poodi minna ja näppida :) Pildistamise kiirus on minu jaoks pildikvaliteediga võrdselt oluline ja sellest saabki kõige paremini aimu ise katsetades. Ilma välguta pildistavad üldiselt kõik normaalsed kaamerad kiiresti, nii et proovima peaks just välguga... Samas minul oli nii, et kui eelmise kaameraga kasutasin välku kogu aeg ja olin piltidega rahul, siis praegusega on välk mu meelest nii kole, et pildistan ainult ilma :)

Mulle meeldivad spetsiaalakud, väiksemad ja kergemad ja mu teada peavad kauem vastu. Tellisin eBayst väga väikese raha eest lisaaku ja nüüd on alati nii, et üks on laetult ootamas.

Canon ja Panasonic pidavat head olema, Nikoni uuemad kompaktid vist tegelikult ka. No ja oma ajast mäletan, et ega Olympus ja Sonygi kehvad polnud - toona polnud neil SD kaarti, nüüd on. Kui ma endale viimati fotokat ostsin, siis ma ei teadnud seda ja ei lisanud neid isegi valikusse.

Kui ma peaks praegu uuesti ostma, siis ma läheks näpiks võimalikult palju erinevaid, sümpaatsemate mudelite nimed kirjutaks üles ja loeks kodus arvustusi. No ma ilmselt valiks nüüd vist hoopis vee- ja põrutuskindla variandi. Lapsed, noh.

No okei, tegelikult ma lubasin endale, et kui mu kompaktkaamera peaks katki minema, ostan endale üldse hea kaameraga nutika. Aga sul on jällegi nutikas juba olemas ja selle kaamera pole piisavalt hea, nii et see lahendus sulle ei sobi.

Maris 'oll' Torga ütles ...

Mul on kompaktkaameraga just sellepärast väga vähe kogemusi, et sellega ´hetke´ ei püüa kinni. Minu vähene kogemus seda vähemalt ei võimaldanud. võib olla on tehnika nüüd arenenud aga millegipärast väga ei usu. kas kasutatud kujul mingit digi-peeglit ei kannata kuidagi osta? ja koti saab ju alati suurema osta :) aga usun, et võit on ikkagi suurem.

Mutt ütles ...

Mu vana katkine fotokas on Pentaxi peegel ja kuigi see tegi suurepäraseid pilte, siis oli selle kaasaskandmine tõsine tüütus. Tahaks miskit väiksemat.

Kylli ütles ...

Fuji kompakti on siin-seal kiidetud, kuid võrreldes teistega on see kallis: http://blog.photopoint.ee/fujifilm-ullatab-aps-c-sensoriga-kompaktkaameraga-finepix-x100/