reede, 8. august 2014

Nukumaailm

Meil on kodus tuure kogumas tõsine nukuvaimustus. Barbie'd, beebinukud ja päris pisikesed nukukesed - kõik leiavad ohtralt kasutust erinevates mängudes. Ja mis on kahele väiksele preilile kõige huvitavam mäng? Ikka nukkude riietamine! Õigemini suurem piiga paneb riidesse ja väiksem kisub suure naudinguga need riided jälle seljast ära. (Ja järgneb suur tüli...)

Suurem piiga nõudis juba tükk aega, et emme peab nukkudele riideid õmblema, aga kuna mu igivana käsimasin ei õmble jälle ja käsitsi nikerdada ma tõesti ei viitsi, siis ostsin/tellisin hoopis valmisriided. Beebinukkudele sain suure portsu riideid Beebinuku Maailmast, neil on Mustamäel pood ja sattusime sõbrannaga sinna, kui oli 50% ale. Minu ema kudus veel kummalegi* beebinukule sooja mantli, vesti ja pika kleidi ka. Ja lubas veel paar riideeset meisterdada.

Barbidele tellisin Hiinast suure portsu riideid - 10 komplekti püksid + pluus/jakike + kingad ja 8 komplekti, mille hulgas oli nii lühikesi kleite, pikki pükse, särke, üks nahktagi, sukkpüksid ja isegi üks kalipso. Aga lapse kurvastuseks puudusid seelikud, lühikesed püksid ja uhked printsessikleidid. Pikkade seelikutega aitas mu kallis ämm suuremast hädast välja ja õmbles kummalegi* barbile ühe pika teksaseeliku ja ühe maani klošš-seeliku.

Aga lapsel oli ikka mure, et lühikesi pükse pole ja lühikesi seelikuid ka mitte, ning õigel preilil on ju ometi müts ka... Nii ma siis ajasin oma heegelnõela kurjaks ja olen kolm viimast õhtut hiliste tundideni nukuriideid meisterdanud. Hämmastav, kui palju aega kulub ühe pisikese riideeseme tegemiseks! Suuremal piigal muidugi nupp nokib hästi ja kui täna hommikul jälle ärgates uued riided barbidel seljast leidis, siis tuli minult küsima, et mida ma täna õhtul heegeldada plaanin. :D Ma ei hakanud talle ütlema, aga tahaks ujumisriided teha, netist otsisin portsu erinevaid õpetusi välja ja hakkan ilmselt lähiajal katsetama.

Senine "toodang" näeb välja selline:
Pluusid ja kingad on Hiinamaalt tellitud, pikk teksaseelik ämma tehtud. Lühike seelik, kübar ja müts on ühe õhtuga tehtud (seelik katse-eksitusmeetodil ja kõik kolm kokku umbes nelja tunniga...) ja jakiks kasutasin ühte kunagi prooviks tehtud heegelmotiivi, millele õmblesin lihtsalt nööbi külge.

Pluusid, kingad ja nahktagi on Hiinamaalt tellitud, lühike seelik ja kott omalooming ning lühikesed püksid internetist leitud õpetuse järgi tehtud. Kotis on peidus täielikult ebaõnnestunud sall, lõng oli vale ja sai liiga lai tehtud. Suurem piiga juba avaldas soovi, et ma pean lühikesi pükse juurde tegema ja kindlasti mingit muud värvi, sest siis on huvitavam vahetada.

Lapsed on igatahes vaimustuses ja ega ma pean ausalt ütlema, et ma naudin ise ka seda nukkude riietamist. Huvitav on internetist ilusaid õpetusi otsida (või vähemalt inspireerivaid pilte) ja neid kodus järgi proovida. Kui saaksin oma õmblusmasina korda, siis prooviks beebinukkudele ka miskit teha. Ja barbidele tahaks magamiskotid õmmelda.
Ja siis tahaks veel nukumajja mööblit juurde teha, aga sellel rindel pole veel inspiratsioon ja tuhin peale tulnud. Riided on huvitavamad... :)


*Beebinukkusid ja barbisid on meil kumbagi kaks - kummalegi lapsele üks beebinukk ja üks barbi. Beebinukkusid kindlasti juurde ei osta, barbisid ilmselt tulevikus tuleb paar tükki juurde.
Kuigi kui ausalt üles tunnistada, siis "barbilisi" nukke on tegelikult kokku neli, aga kahte ei loe lapsed riietatavate nukkude hulka. Nendeks on Hiinamaalt tellitud Frozeni tegelased Anna ja Elsa. Neil on oma riided (mis küll käivad seljast ära), aga kui ma proovisin neile tavalisi riideid, siis sain lastelt pahandada, et neile ei tohi muid riideid panna. Mõõtudelt on nad muidu täitsa tavalise barbi moodi.

Kommentaare ei ole: