reede, 27. veebruar 2015

Eesmärkidest

Jaanuari kilomeetriskoor oli 111,5 kilomeetrit. Veebruaris olen kõndinud 103km, täna saab see veel täiendust. Nii et tuleb tublimaks hakata, kui on soov eesmärgiks seatud 1500 kilomeetrit saavutada.Praeguse tempo juures ei tule mingi valemiga 1500km kokku.
Aga sellegipoolest olen ma enda üle uhke, et olen suutnud juba kaks kuud nii palju kõndida. Eriti kui arvestada, et jaanuaris olid kõnniteed enamjaolt libeda jääga kaetud ja kõndimine oli seetõttu kohati üsna keeruline ettevõtmine. Loodan nüüd kevadepoole nädalavahetustel rohkem kõndima jõuda, kasvõi lastega edasi-tagasi mööda meie uut kergliiklusteed. Suvel tuleb ilmselt vähem samme, kuna lastega istun suure osa ajast mänguväljaku ääres pingil ja kõndimisega eriti ei tegele. (Kuigi eelmine aasta tuli näiteks juulis ~160km täis, aga siis oli väiksem piiga vankris ja sain rohkem kõndida. Enam ta vankris ei ole ja paraku ei jaksa ta nii pikki vahemaid veel kõndida, et uuesti sellise numbri suudaksin saavutada.)

Kaalurindel on paraku jätkuvalt paigalseis. Mis muidugi ei ütle minu toitumisharjumuste kohta midagi positiivset... Eriti kui arvestada, et ma tegelikult liigun päris palju ja üksinda kõndides on keskmine kiirus 6km/h. Kõndimise puhul annab see kiirus juba trenni mõõdu välja.
Vähemalt olen ma tubli ja ostsin endale tööle korraliku joogipudeli ning üritan iga päev vähemalt ühe pudelitäie (0,8l) vett ära juua, lisaks paar tassitäit teed. Eriti tublidel päevadel on meeles isegi kaks pudelitäit vett juua, aga neid tublisid päevi pole seni piisavalt palju olnud. (Pudelit on vaja sellepärast, et kraanivesi pole meil tööl joodav ja Saku Läte asub teises majaotsas, tassikaupa vett toomas käimine tähendab, et vett jooksin ainult äärmiselt suure janu korral, sest muul ajal pole meeles vee järgi minna.)

Toitumise teemal on edasiminek see, et enamuse ajast ei käi ma hommikusöögiks alt kohvikust saiakesi ostmas vaid võtan kodust võileivad/jogurti kaasa. Lõunasöök on paraku jätkuvalt must auk, sooja sööki ei söö (mulle ei meeldi üksinda süüa ja pole ka kedagi endale kaaslaseks sebida.) Tavaliselt ostan lõunaks poest banaani/jogurtit, vahel käin Hesburgeris ka (nuhtlus lausa, et see meil siin maja kõrval on) ja vahel jääb lõunasöök üldse vahele. Toon läheb positiivsemaks õhtusöögi juures - 95% toitude puhul on kas söögi sees ohtralt juurvilju või teen kõrvale värske salati. Makaroni sööme väga harva, reeglina on liha/kala kõrval riis või kartul. Paraku olen ma nõrk inimene ja söögikordade vahel (ja peale õhtusööki) kipun maiustama, mis on ka suure tõenäosusega kaalulanguse peamine takistaja. Aga shokolaad on ju niiiiiii hea! Asi seegi, et alkoholi meie majas praktiliselt ei tarbita, vähemalt need tühjad kalorid jäävad saamata.


Nii et kokkuvõtlikult võib öelda, et eesmärkide saavutamiseks pean tublimaks hakkama, aga vähemalt osaliselt olen õigel teel. Teen endale pai ja lähen võtan ühe shokolaadikommi. :P