reede, 13. märts 2015

Rohenäpu reportaažid algavad :)

Kevad on käes ja minul hakkasid kohe sõrmeotsad rohetama. Poes mõjuvad seemneriiulid lausa magnetina, no ei suuda neist niisama mööda kõndida. Mitme osturetke tulemusena on mul tänavu ilmselt rekordiliselt roheline rõdu, sest erinevaid tomatisorte saab olema 5, lisaks 3 sorti teravaid pipraid, nuikapsas, arbuus, maasikad  ja rukkililled. Värvilaiguks lisaks veel miskit sorti roosa lehtsalat.
Eelmine laupäev said esimesed seemned mulda ja tänaseks on juba suurem osa taimi ka nina mullast välja pistnud. Muidugi aitasid minu kaks tublit tütrekest ka seemneid külvata ja selle tulemusena vaatas mulle täna ühest pisikesest istikutopsist üheksa tomatitaime vastu! Idee järgi peaks iga taimesordi jaoks olema kuus väikest istikutopsi, igas topsis üks seeme. Reaalsus on ilmselgelt naaaatukese teistsugune. Ainukesed taimed, mida on kindlasti igas topsis vaid üks, on arbuus ja üks pipar, need pistsin ise mulda ja laste pisikesi abikäsi ligi ei lasknud. Tomatitega paraku nii hästi ei läinud...
Lisaks keerasin ma korraks selja ja jätsin lapsed üksinda istutuskastide juurde, mille tulemusena kuulsin vanema piiga käest põnevust tekitavat lauset "Emme, ma leidsin ühe seemne siit kile pealt, ma pistsin selle juba mulda ära." Mis seeme ja kuhu täpselt, see selgub ilmselt üsna varsti, kui taimed suuremaks kasvavad ja eristuma hakkavad.
Homme pistan veel mulda maasikaseemned, nuikapsa ja ühe uue tomatisordi. Ootan juba põnevusega ümberistutamise aega! :)

2 kommentaari:

ylle ütles ...

arbuus ja paprika ei talu ümberistutamist hästi ja põevad päris kaua, targem on need kohe suurde potti panna. Arbuusi peajuur tahab hästi sügavale minna.

Mutt ütles ...

Pipra pärast üldse ei muretse, need kasvavad mul alati väga hästi, iga aasta jääb mõni taim ka ületalve kasvama. Arbuusi proovin esimest korda kasvatada ja sain juba teada, et liiga vara panin seemned mulda. Nii et põdemine tuleks kasuks... Muidu kasvavad taimed liiga suureks enne välja istutamist.