esmaspäev, 11. mai 2015

Rohenäpu reportaaž - arbuus kasvab nii mis mühin!

Tunnistan ausalt, et ma olen armunud. Silmini, kõrvuni, üle pea. Minu nunnu arbuusike on lihtsalt niiiii nunnu, et muudmoodi pole võimalik. Õhtul peale tööd ütlen tere oma kassile ja siis lähen arbuusi kontollima. No aga raske on mitte armuda, kui selline nunnuke aknalaual kasvab:

Hetkel olen tõsise dilemma ees - mida teha edasi? Kuna arbuus sai mulda natuke liiga vara, siis rõdule teda niipea tõsta ei saa, liiga külm on, aga ta kasvab aina suuremaks. Rõdul kinnitaksin ma kasvavad arbuusikesed veniva "võrkkiigega" resti külge (nagu eelmine aasta cucamelon kasvas), aga toas on kerge ikaldus sellega. Esialgu panin "võrkkiige" tugitokkide külge, aga mingi hetk kasvab see arbuus ju liiga suureks ja need tokid ei jaksa seda raskust enam kanda. Ainuke alternatiiv oleks kardinapuu, aga ma olen üsna kindel, et kui ma üritaksin selle külge 3-4 arbuusi rippu panna, siis sajaks see üsna ruttu kolinal alla. 
Variant oleks ka taimed tokkide küljest lahti harutada ja mööda aknalauda kasvama panna, aga siis oleksid arbuusid lastele liiga ligipääsetavad ja ma kardan, et heaga see ei lõppeks. Lisaks kahtlustan, et ka kass üritaks rohelust nautima minna ja siis leiaksin ma ilmselt ühel päeval töölt tulles oma kallid arbuusid põrandalt. Nii et jah... keeruline otsus.

Hetkel on mõlemal taimel üks kasvav arbuus küljes ja kummalgi on ka üks arbuusialge, mille puhul ma pole 100% kindel, kas tolmendamine õnnestus või mitte. Varasemalt on kahe õie puhul ebaõnnestunud ja üks emasõis kuivas ära enne õitsemiseni jõudmist. Mõlemal taimel näpistasin tipu ära, kui taim oli akna ülemise servani jõudnud. Loodetavasti läheb siis kogu energia arbuusi kasvatamisele :) Paar kõrvalharu on nad ka ajanud, aga sellel suurema arbuusikesega taimel näpistasin ka ühel harul tipu ära, et liiga pikaks ei kasvaks. Peaharul ei paista enam uusi õisi tulevat, kõrvalharudel mõned veel paistavad. 
Igatahes esialgu on see arbuusikasvatamine lihtne ja edukas. Eks näis, kas aknalaual peesitades miskit ka küpseks jõuab saada. :)

Kommentaare ei ole: